Zadania Zespołu Administracyjno-Gospodarczego
Zespół Administracyjno-Gospodarczy realizuje zadania w zakresie:
- prowadzenia spraw mieszkaniowych policjantów;
- zapewnienia Komendzie zaopatrzenia logistycznego poprzez ścisłą współpracę z merytorycznymi wydziałami KWP w Bydgoszczy;
- opracowywania dowodów źródłowych dokumentujących wydatki Komendy, w tym faktur i rachunków pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym;
- przesyłania dokumentacji finansowej do KWP w Bydgoszczy, w celu realizacji;
- prowadzenia gospodarki magazynowej pozabilansowej (magazyny podręczne);
- prowadzenia ewidencji składników majątkowych w zakresie sprzętu i materiałów:
- sprawowania nadzoru, przygotowywania i uczestniczenia w pracach inwentaryzacyjnych oraz związanych z wybrakowaniem składników majątkowych Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy, znajdujących się w użytkowaniu Komendy i jednostek podległych, a także będących własnością innych podmiotów;
- sporządzania wniosków, umów i informacji w zakresie otrzymanych darowizn rzeczowych, użyczeń, środków finansowych przekazywanych na Fundusz Wsparcia Policji oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie;
- zapewnienia właściwego stanu technicznego i utrzymania obiektów Komendy oraz jednostek podległych;
- prowadzenia postępowań wyjaśniających w sprawach szkód w mieniu Skarbu Państwa, użytkowanego przez Komendę Powiatową Policji w Żninie;
- prowadzenia – w uzgodnieniu z odpowiednim wydziałem Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy – prac naprawczo-konserwacyjnych;
- nadzoru i kontroli użytkowania sprzętu transportowego;
- zapewnienia sprawności użytkowej sprzętu transportowego, w szczególności poprzez kontrolę czystości pojazdów i wykonywanych obsług bieżących oraz terminowego kierowania pojazdów na badania techniczne, przeglądy, obsługi i naprawy;
- rozliczania kierującego i osoby obsługujące sprzęt transportowy ze zużycia paliwa oraz sporządzania ocen dla pojazdów, które wykazują podwyższone życie paliwa;
- przygotowanie decyzji administracyjnych w zakresie właściwości Komendanta Powiatowego Policji w sprawach mieszkaniowych;
- prowadzenia książki kasowej i rozliczania się z Wydziałem Finansów KWP w Bydgoszczy ze środków pieniężnych pogotowania kasowego.
- przyjmowania gotówki z nałożonych mandatów karnych gotówkowych i wpłacanie do banku;
- kompleksowej obsługi grupowych ubezpieczeń pracowniczych;
- prowadzenia działalności socjalnej w odniesieniu do policjantów, pracowników Policji i członków ich rodzin;
- sporządzania wykazów za rekompensatę pieniężna za czas służby przekraczająca normę określoną w art. 33 ust.2 ustawy o Policji;
- kompletowania i opracowywania pod względem formalnym i rachunkowym dokumentów dotyczących pozostałych należności dla funkcjonariuszy i pracowników Policji;
- wprowadzania do systemu SESPOL kart efektywności policjantów realizujących zadania o charakterze prewencyjnym (komórka dzielnicowych, komórka patrolowo-interwencyjna)