Zadania Jednoosobowego Stanowiska do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy
Jednoosobowe Stanowisko do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy realizuje zadania w zakresie:
- wynikającym z przepisów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy, w odniesieniu do Komendy i jednostek organizacyjnych Policji nadzorowanych przez Komendanta Powiatowego Policji;
- organizowania przedsięwzięć, mających na celu stworzenie optymalnych warunków do bezpiecznej służby i pracy, uwzględniając specyfikę i charakter służby w Policji;
- przeprowadzania kontroli warunków pracy (służby) oraz przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy (służby);
- opracowywania projektów aktów wewnętrznego kierowania, instrukcji i wytycznych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy (służby);
- udzielania informacji o obowiązujących przepisach oraz prowadzenia szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy dla policjantów i pracowników Policji;
- współpracy z Państwową Inspekcją Sanitarną MSWiA, Państwową Inspekcją Pracy, społeczną inspekcją pracy oraz zakładowymi organizacjami związkowymi w zakresie realizowanych zadań;
- koordynowania działań związanych z opracowaniem ryzyka zawodowego na stanowiskach służby i pracy w Komendzie;
- prowadzenia rejestru szczepień ochronnych funkcjonariuszy, sporządzanie skierowań na szczepienia ochronne.